Postari recente

Identitate vizuala – un logo de impact

IDENTITATE VIZUALA: UN LOGO DE IMPACT IN CATIVA PASI SIMPLI

Nu cred ca mai e nevoie sa insistam pe relevanta identitatii vizuale atunci cand vrei intr-adevar sa cresti si sa promovezi un brand. Identitate vizuala inseamna sa fii recunoscut de audienta dupa un simbol, fara sa trebuiasca sa comunici prin cuvinte. Identitate vizuala inseamna, de exemplu, simbolul Nike pe care toata lumea il recunoaste azi oriunde, fara numele brandului atasat.

Atunci cand vrei un logo reprezentativ pentru brandul tau, un grafician profesionist va munci probabil cateva zile sau o saptamana-doua la rand pentru a veni cu cateva idei. Iata ce presupune o strategie corecta de identificare vizuala prin crearea unui logo:

Povestea. Brandul tau are probabil o poveste. Atentie, nu faptele, ci povestea sunt cele ce trebuie reflectate. Ce vinzi de fapt? Ce si-ar dori cumparatorii tai? Ce te diferentiaza pe piata in afara de faptul ca vrei sa faci profit?

Schitele. Graficianul va schita mai multe variante pentru un logo. Din aceste draft-uri urmeaza sa reiasa varianta finala. Un logo reusit trebuie sa fie ceva ce poti schita in 5-10 secunde, suficient de original incat sa nu fie confundat cu alte logo-uri si lucruri comune (litere, sfere, elemente banale de clip art, etc., lucruri care s-au mai folosit de “n” ori pana acum). De asemenea, coloritul trebuie sa fie echilibrat, nu foarte incarcat.

Sondajul. Cat mai multi oameni din echipa de proiect a clientului, prieteni, cunostinte, poate chiar si un  esantion de consumatori trebuie sa vada variantele si sa voteze asupra lor. Nu ar trebui pastrate mai mult de 2-3 variante pentru optiunea finala. Clientul este cel care alege varianta finala.

Detalii tehnice. Atentie la dispunerea logo-ului (pe verticala si/sau pe orizontala), la dispunerea pe scala mica si mare (cum arata cand il pui pe un banner si cum arata pe o carte de vizita), ce fel de font alegi (unul distinctiv ar fi preferabil unuia comun).

Toate aceste ingrediente formeaza o strategie de dorit pentru realizarea unui logo reprezentativ. Daca nu ai un logo, sau simti ca logo-ul tau de azi nu a trecut prin pasii expusi mai sus, stii la cine sa apelezi.

Join The Discussion