Povesti

Vindecarea dupa divort

Divortul este o experienta foarte dureroasa pentru multi. Nimeni nu se casatoreste cu intentia de a divorta. Multi oameni care trec prin aceasta experienta simt ca sunt pe un roller coaster emotional – bine un minut, suparat urmatorul, deprimat si apoi nelinistit pentru viitor.

Divortul este, in centrul sau, o experienta de profunda durere si pierdere. Pierderea familiei, a casei, a relatiei si a vietii, asa cum ati stiut-o. Multi descriu senzatia de „esec” ca parinte si sot / sotie. Intrebari precum „Am facut destul?” Sau „A fost intr-adevar cea mai buna decizie pentru copiii mei?”, provoaca adesea disconfort si anxietate. Ce faceti atunci cand casatoria dvs. s-a incheiat si divortul este acum o realitate? Desi procesul fiecaruia este diferit, mai jos sunt cateva lucruri de retinut pentru a-i ajuta pe cei care ar putea fi in mijlocul acestei tranzitii dificile.

Permiteti-va timp si spatiu pentru a va intrista. NU SUNTETI nebun si fiecare sentiment pe care il aveti este normal pentru ceea ce treceti. Nu te judeca pentru sentimentul ca esti pe un rollercoaster emotional. Uneori sentimentele pot fi intense si coplesitoare. Chiar daca casatoria dvs. a fost nesanatoasa si sfarsitul a fost necesar, este totusi o pierdere si aventura in necunoscut poate fi infricosatoare si poate provoca anxietate.

Luptele de putere si jocurile pentru a „dovedi un punct” nu reduc durerea si doar provoaca frustrare, tristete si resentimente.
Aveti grija de dvs. mental si fizic. Mancati mai sanatos, faceti o excursie la spa sau exercitii fizice si odihniti-va. Luati timp pentru a face lucrurile de care sa va bucurati. Amintiti-va ca sanatatea noastra mentala si fizica sunt interdependente.

Discutati cu prietenii si familia. Nu trebuie ca discutiile sa fie despre divort. Pur si simplu o companie buna poate fi inaltatoare. In plus, puteti gasi o multime de grupuri online de sprijin pentru divort si forumuri care ofera sprijin altor persoane care se confrunta cu divortul.

Scrieti o scrisoare de ramas bun relatiei. Distribuiti de ce va va  fi dor, de ce te enervezi, de ce esti cel mai ranit si de ce era necesar ca relatia sa se incheie. Odata ce ati terminat, aruncati scrisoarea. Cand eliminati scrisoarea, permiteti-va ca procesul de eliminare sa simbolizeze ca nu mai permiteti relatiei sa aiba control emotional asupra intregii vieti.
Amintiti-va ca sunteti o femeie divortata. Nu purtati eticheta de a fi o „femeie divortata”. Divortul este o experienta, nu cine sunteti. Ia-ti un moment pentru a scrie cine esti (adica o femeie puternica, o mama, o prietena, o femeie a lui Dumnezeu, neinfricata etc.) si includeti aceasta descriere in cotidian.

Tine minte ca nu ai de ce sa-ti fie rusine. Rusinea este un sentiment foarte vulnerabil. Uneori este adusa de familie, opinii religioase sau chiar ideea despre cum am simtit ca ar fi trebuit sa fie casnicia noastra. Fiti atenti la modul in care „rusinea” va influenteaza auto-vorbirea. Faceti un efort sa va vorbiti in acelasi mod in care ati vorbi cu un om iubit. Critica si judecata adancesc sentimentele rusinoase.

Amintiti-va ca exista viata dupa divort. Exista un nou capitol in cartea ta de viata. Ganditi-va si scrieti despre calatoriile pe care doriti sa le incepeti in acest capitol urmator. Da-i un titlu! Ce noi aventuri asteapti cu nerabdare?
Cum suna cliseul, lucrurile dureroase devin mai usor cu timpul. Cu toate acestea, asigurati-va ca va recunoasteti sentimentele de-a lungul drumului, astfel incat sa va puteti vindeca cu adevarat din afara. Daca nu va permiteti sa va procesati sentimentele, creati pur si simplu o masca care va acoperi doar raul dumneavoastra. Acest lucru nu este sanatos si va impiedica sa va deplasati inainte intr-o maniera sanatoasa. Nu sunteti cu adevarat liberi pana nu va vindecati.

Join The Discussion