Postari recente

Cum sa ai grija de tine si sa eviti epuizarea

Suntem oameni ocupati – lucram mult timp, ne conectam permanent la e-mail si social media si incercam in mod constant sa echilibram responsabilitatile vietii noastre profesionale si personale. Este usor de vazut de ce epuizarea este o experienta obisnuita.

In dorinta noastra de a face mai mult, mai mult, mai mult, adesea ajungem sa ignoram semnele corpului nostru pana cand este prea tarziu. Daca trebuie sa anulati toate daunele provocate de suprasolicitare este o sarcina dificila si exhaustiva, dar exista modalitati de a evita aceste efecte dezastruoase. Prin implementarea unei rutine simple de ingrijire de zi cu zi si prin gasirea unor modalitati de a va echilibra munca si viata personala, este posibil sa puteti opri epuizarea inainte sa va opreasca.

Luati in considerare cum arata dimineata dvs. chiar acum. De obicei faceti totul pe graba? Frenetic? Incepeti ziua fara frica? Ganditi-va la modalitati simple de a crea o rutina de dimineata mai pasnica. Poate ca asta inseamna ca te ridici cu 15 sau 30 de minute mai devreme pentru a-ti oferi mai mult timp sa te pregatesti, sa faci o yoga dimineata sau sa stai linistit si sa dai o intentie pozitiva zilei. Incepeti dimineata cu calm si usurinta pentru a seta tonul pentru restul zilei.

Pe masura ce treceti prin ziua dvs., faceti check-in cu dvs. si observati momentele in care sunteti stresati, tensionati si coplesiti. Nu uitati sa intrerupeti orice activitate si sa respirati adanc in acele momente. Daca este posibil, renuntati la ceea ce faceti pentru a va putea intinde tensiunea in gat si umerii. Tendinta fata de corpul fizic va poate ajuta sa eliberati unele emotii negative. Utilizati acest interval de timp pentru a va aminti intentia pe care o stabiliti dimineata si amintiti-va de modul pasnic pe care l-ati inceput.

Daca lucrati intr-un birou, acordati atentie posturii, ritmului respiratiei si tensiunii din partea superioara a corpului. Aterntia acordata acestor lucruri aparent mici poate face o mare diferenta in prevenirea problemelor pe termen lung; fizic si emotional. Faceti-va obiceiul sa va indepartati privirea din computer cat mai des posibil si sa va ridicati de la birou ori de cate ori puteti. Incercati sa nu mancati la birou; profitati de pauza de masa si folositi acel timp pentru a va relaxa si a va hrani corpul.

Dupa o zi lunga, este important sa aveti o rutina de seara care sa fie iubitoare si ingrijitoare. Este timpul sa va apreciati pentru toata munca grea pe care ati facut-o si intineriti-va. Intreaba-te care ar fi cea mai relaxanta sau placuta activitate de azi? Acest lucru este diferit pentru toata lumea si se poate schimba de la o zi la alta. Poate pentru tine, e vorba de timp sa citesti o carte sau sa faci o baie sau doar sa stai pe veranda din fata in tacere pentru cateva minute. Indiferent ce este, ia-ti timp pentru tine, stiind ca va fi in folosul tuturor.

Pe masura ce dezvoltati o rutina de auto-ingrijire care functioneaza pentru dvs., nu uitati sa fiti flexibili pe masura ce lucrurile apar si schimbati programele. Auto-ingrijirea este despre a face ceea ce este mai bine pentru tine in acest moment, permitandu-va sa gestionati stresul inainte de a va coplesi. Meriti sa traiesti cea mai sanatoasa si cea mai fericita viata, indeplinind cea mai buna versiune a ta. Crearea unei rutine de auto-ingrijire face parte din calatoria de a ajunge acolo.

Join The Discussion