Piața muncii se află într-o continuă dinamică, astfel că permanent apar provocări la care managerii moderni ar trebui să răspundă eficient și rapid. Nevoile și aspirațiile angajaților s-au schimbat în ultimii ani, iar fenomene precum quite quitting și marea demisie și-au semnalat mai puternic prezența, în special după pandemie.
Din fericire, există soluții prin care se pot îmbina aspirațiile și nevoile angajaților cu dorințele firmei. Îți prezentăm în continuare 6 soluții smart, gândite pentru managerii moderni, ce au drept scop retenția angajaților valoroși.
1. Acordă beneficii altfel
Ce fel de beneficii diferite poți acorda angajaților, astfel încât să îi fidelizezi și să te bucuri în continuare de contribuția lor în firmă? Poți începe prin a le oferi o parte din confortul de acasă. Angajații care au experimentat deja un program de lucru la distanță cu greu și-ar mai dori să se întoarcă la birou.
Cum îi poți convinge? Prin crearea unei atmosfere de lucru altfel. Alege un spațiu de birouri relaxant, dar, în același timp, productiv. Spații verzi, locuri de luat masa sau de socializat la o cafea, grădinițe și școli în apropierea birourilor, centre comerciale și așa mai departe. Poți lua în considerare schimbarea punctului de lucru pentru a-ți mulțumi angajații.
2. Creează spații de lucru care asigură protecția sanitară a angajaților
Ultimii ani au înclinat balanța spre nevoia unui spațiu de lucru care să ofere siguranță sanitară tuturor angajaților, care încurajează interacțiunea dintre aceștia și care este prietenos cu mediul înconjurător. Una dintre metodele prin care poți realiza acest lucru este prin implementarea unei certificări precum IMMUNE Building Standard™, dezvoltată de către antreprenorul Liviu Tudor. Angajații care vor lucra într-o clădire în care se respectă standarde de sănătate vor ști că pot avea încredere în companie, iar experiența de lucru va fi sănătoasă și plăcută.
3. Fii un lider excelent, nu doar un manager bun
Cele mai citite articole
Oamenii din echipa ta au nevoie de un lider, nu doar de un manager care deleagă sarcini și oferă feedback. Este important ca echipa ta să vadă că poți fi un adevărat model și să dorească să te urmeze pentru a performa împreună. În momentul în care ești un adevărat lider, angajații știu că interesele companiei coincid cu interesele lor și că pot crește numai împreună.
4. Încurajează dezvoltarea personală și profesională
Oricât de buni ar fi oamenii din echipa ta, aceştia au nevoie, din când în când, de încurajări pentru a se dezvolta personal și profesional. Cum îi poți susține? Spre exemplu, poți să îi înscrii la diverse cursuri de dezvoltare (profesională și personală) sau le poți oferi diverse beneficii care să îi ajute să devină cele mai bune versiuni ale lor (abonamente la fitness, bilete la teatru și altele).
5. Construiește o politică de career framework transparentă
Dacă angajații tăi pot vedea exact spre ce se îndreaptă eforturile lor, atunci vor fi mai motivați să fie productivi în fiecare zi. O politică de career framework transparentă înseamnă ca fiecare om din echipa ta să își poată vizualiza țelurile și modul în care poate evolua în cadrul companiei.
6. Ține cont de ce oferă concurența și construiește-ți propriile atuuri
Nu în ultimul rând, ar fi bine să acorzi atenție și concurenței în ceea ce privește fidelizarea angajaților ca să fii cu un pas peste aceasta. De regulă, atuurile pe care le caută un angajat în prezent se referă la flexibilitatea programului de lucru și la un sistem de lucru menit să le asigure siguranță, sănătate și posibilități de avansare profesională. Le poți oferi toate acestea punându-le la dispoziție spații de birouri moderne.
Așadar, acestea sunt doar câteva dintre soluțiile pe care le poți implementa pentru retenția angajaților.
Sursa foto: Shutterstock