AcasăLifestyle4 motive să bei ceai

4 motive să bei ceai

Ceaiul este, cu siguranță, una dintre cele mai populare băuturi din lume, una pe care foarte multe persoane o consumă adesea cu plăcere. Dacă tu nu numeri încă printre acestea, continuă să citești. În rândurile de mai jos vei descoperi câteva motive pentru care ar trebui să iei în calcul ideea de a delecta, cel puțin din când, cu o cană delicioasă de ceai. 

1. Ai la dispoziție o gamă variată de sortimente

Unul dintre principalele avantaje ale ceaiului este varietatea incredibilă de sortimente disponibile pe piață. Indiferent de preferințele tale, vei găsi cu siguranță cel puțin un sortiment de ceai care să îți placă, fie că este vorba de ceai verde, negru, alb, oolong sau rooibos, de ceai de mușețel sau de mentă, bio sau nu. Fiecare sortiment are caracteristici și arome unice, oferindu-ți posibilitatea de a experimenta și de a descoperi noi și noi combinații de arome și gusturi.

Nu doar că sortimentele de ceai sunt variate, dar sunt și ușor accesibile. Poți găsi ceai în supermarketuri, magazine de specialitate, farmacii, online și chiar și în cafenele și restaurante. Astfel, nu este niciodată greu să încerci un nou sortiment de ceai. De exemplu, aici poți comanda ceaiuri bio la prețuri avantajoase

2. Te hidratează

Dacă ești în căutarea unor metode a de a-ți asigura doza zilnică de hidratare ce nu se rezumă la consumul de apă, ceaiul este o alternativă bună. De fapt, este considerată cea mai bună opțiune după apă. Într-adevăr, multe sortimente de ceai conțin și cofeină, un diuretic ușor. De aceea, acestor tipuri de ceai li se atribuie adesea un efect deshidratant. Cantitatea de cofeină din ceai este însă mică și, pentru a putea acționa ca un diuretic, ar trebui să consumi 500 mg sau mai mult de ceai pe zi. 

Cât timp te limitezi la o cană, două, de ceai pe zi, acesta poate fi considerat o sursă de hidratare, una care mai prezintă și avantajul că este săracă în calorii (cu condiția să fie consumat fără îndulcitori).[3]

3. Te ajută să dormi mai bine

Cele mai citite articole

Anumite tipuri de ceai sunt cunoscute pentru proprietăților calmante, care pot ajuta la relaxarea corpului și a minții, pregătind astfel terenul pentru un somn bun. De exemplu, consumul unei căni de ceai de mușețel la sfârșitul unei zile agitate este o modalitate excelentă de a te relaxa și de a dormi mai bine. Același lucru se mai poate spune și despre ceaiul de lavanda sau de valeriană. 

Bineînțeles, acestea nu pot fi considerate un remediu eficient pentru cazurile severe de insomnie și nici nu pot înlocui o rutină de somn corectă. Ține, de asemenea, cont de faptul că, în general, se recomandă ca acestea să fie consumate cu aproximativ 2 ore înainte de culcare, pentru a evita necesitatea de a te trezi în cursul nopții pentru a merge la toaletă.[1]

4. Contribuie la menținerea unei bune stări de sănătate

Consumul de ceai este asociat cu o multitudine de beneficii pentru sănătate. Majoritatea tipurilor de ceai, în special ceaiul verde și cel negru, sunt bogate în antioxidanți, substanțe care protejează organismul de daunele produse de radicalii liberi, ce pot contribui la îmbătrânirea prematură și cresc riscul unor boli.

Printre beneficiile ceaiului se numără, de exemplu, reducerea colesterolului și a glicemiei, susținerea pierderii în greutate, întărirea imunității și reducerea riscului anumitor boli cronice.[2]

Există o mulțime pentru care ar trebui să introduci ceaiul în dieta ta, inclusiv cele menționate în acest articol. Varietatea sortimentelor disponibile garantează că vei putea găsi un ceai pe placul său și că riscul de a te plictisi vreodată de această licoare este minim. Dacă ești însărcinată, suferi de anumite afecțiuni ori urmezi un tratament medicamentos, este totuși indicat să ceri sfatul unui medic înainte de a încerca diverse tipuri de ceai, pentru a te asigura că nu există riscul apariției unor reacții adverse ori a unor interacțiuni medicamentoase. 

Bibliografie: 

  1. Ajmera, Rachael. „The 6 Best Bedtime Teas That Help You Sleep”, Healthline, 21 Oct. 2019, www.healthline.com/nutrition/teas-that-help-you-sleep. Accessed 1 Aug. 2023.
  2. „Are There Health Benefits to Drinking Tea?”, WebMD, 22 Oct. 2020, www.webmd.com/diet/tea-health-benefits. Accessed 1 Aug. 2023.
  3. Kennedy, Kelly. „Does Tea Count as Fluid?”, Everyday Health, 8 Oct. 2021, www.everydayhealth.com/diet-nutrition/does-tea-count-as-fluid/. Accessed 1 Aug. 2023.

Cele mai citite articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!
Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recomandari