Un autoturism pentru a funcţiona în mod corespunzător şi pentru a face faţă provocărilor de pe şosele are nevoie de cauciucuri de vară şi un set de cauciucuri de iarnă, folosite alternativ, în funcţie de sezon. Există, desigur, pe piaţă şi anvelope all season, însă acestea nu reprezintă chiar cea mai bună soluţie şi nu sunt recomandate conducătorilor auto care folosesc maşina în mod intensiv, pe toate condiţiile meteo.
Pentru că legea obliga că maşina să fie echipată cu anvelope de vară şi de iarnă, conducătorii auto trebuie să înţeleagă diferenţa între cele două tipuri de anvelope pentru a şti la ce se referă gradul de siguranţă şi de confort oferit de ele. diferenţa principală între cele două tipuri de anvelope sta în compoziţie. Practic, anvelopele de iarnă au compuşi de cauciuc ce rămân moi la temperaturile joase, precum şi structura canelata menită să asigure performanțe optime în condiții de frig, în timp ce anvelopele de vară sunt special concepute pentru a face faţă temperaturilor foarte ridicate ale carosabilului.
MARILE DIFERENŢE ÎNTRE CAUCIUCURILE DE VARĂ ŞI CELE DE IARNĂ
Cele mai importante diferenţe între anvelopele de vară şi cele de iarnă sunt date de modul în care sunt construite. Variantele de cauciucuri standardizate de pe piaţa iau în calcul mai multe diferenţe specifice. Concret, cauciucul din care sunt realizate anvelopele de vară rulează foarte bine de la 7 grade Celsius în sus. La temperaturile mai mari, anvelopele de vară îşi păstrează aderenta pe asfalt chiar şi atunci când plajă de rulare este redusă în raport cu specificaţiile producătorului. Dacă temperaturile sunt mici, cauciucul se întăreşte reducând aderența.
Cele mai citite articole
Dacă anvelopele de vară rulează pe zăpadă sau pe gheaţă, anvelopele nu reuşesc să facă faţă condiţiilor, solicitând maşina mai mult şi oferind un suport redus comparativ cu anvelopele de iarnă. Conform testelor profesionale, anvelopele de iarnă vor frâna de trei ori mai încet decât anvelopele de iarnă şi accelerează cu un deficit similar.
Cauciucurile de vară au un profil diferit faţă de cauciucurile de iarnă, lucru vizibil şi cu ochiul liber. Fiindcă nu au nevoie de adâncime pentru aderenta, incrustaţiile sunt mult mai reduse şi direcţionarea este diferită. Nu în ultimul rând, flexibilitatea anvelopelor de vară le face perfecte pentru temperaturile foarte mari din zilele caniculare, reducând riscul exploziilor de cauciuc. Anvelopele de vară performante asigură nu numai siguranţa în timpul călătoriilor, ci şi durabilitatea lor de la un an la altul.
CUM SE RECUNOSC ANVELOPELE DE IARNĂ ŞI CELE DE VARĂ?
Modelul benzii de rulare spune foarte multe despre scopul pentru care a fost construit cauciucul. Adâncimea benzii de rulare este foarte importantă, cu cât este mai mic, cu atât funcţionează într-un mod mai defectuos. Se recomandă aşadar înlocuirea anvelopelor de iarnă când banda de rulare atinge 4 mm şi înlocuirea anvelopelor de vară când banda de rulare atinge 3 mm.
Pentru a deosebi anvelopele de vară de cele de iarnă, orice conducător auto experimentat sau nu ştie că semnul fulgului de nea sau marcajul M+S sunt specifice anvelopelor de iarnă, în timp ce anvelopele de vară nu au aceste marcaje.